Klachtenprocedure
Klachten over de bezorging? Daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Helaas kunnen klachten altijd bij folderverspreiding ontstaan, een 100% garantie is simpelweg niet te geven.
Het bezorgkorps bestaat veelal uit schoolgaande kinderen, in de leeftijd van 13 tot 16 jaar. Een enkeling hiervan zal echt wel eens zijn of haar taken niet naar behoren uitvoeren.
De huidige privacywet zorgt er ook nog eens voor dat telefonische controles op bezorgklachten niet meer zijn toegestaan.
Wat kunnen wij dan wel doen bij bezorgklachten?
Elke klacht wordt in behandeling genomen en met de desbetreffende bezorger(s) doorgenomen.
Er wordt onderzocht of de klacht terecht is, tevens kan de bezorger aangeven wat er eventueel met het adres of de bezorgloop aan de hand is geweest. Niet elke klacht is namelijk altijd gegrond, enkele redenen kunnen zijn:
- Bezorger is ziek geweest
- Klachtadres heeft een sticker op de brievenbus (Klik hier voor meer informatie over de sticker)
- Klachtadres valt niet in het bezorggebied (buitengebied)
- Klachtadres heeft een niet bereikbare brievenbus (hekwerk, rolluik gesloten, loslopende hond etc.)
Calamiteiten zullen door de kwaliteitsinspecteur worden behandeld. Denk hierbij aan dumpmeldingen, terugkerende klachten (meerdere weken niet goed bezorgd) etc.
Wat hebben wij nodig om een klachtenprocedure te kunnen starten.
- Adres, postcode en huisnummer van het klachtadres, bijvoorbeeld 4811 LW, nummer 141
- Drukwerkbenaming en verspreidweek/datum
- Heeft het adres een sticker op de bus? (Klik hier voor meer informatie over de sticker)
- Klacht dient binnen 3 dagen na de laatste verspreid dag gemeld te worden. Klachten die later worden gemeld, kunnen gezien de herinneringswaarde bij de consument niet meer worden behandeld. De praktijk wijst namelijk uit dat deze na 3 werkdagen sterk afneemt.
- Bij een melding van gevonden drukwerk zijn de exacte omschrijving van de locatie en de contactgegevens van de melder noodzakelijk. Graag inclusief foto i.v.m. unieke pakketcode bezorger.
Zonder deze informatie kan een klacht niet in behandeling worden genomen.
Klachtenformulier
Let op! wij kunnen je alleen helpen als de opdracht door ons is verwerkt.